- Zadovoljavanju dečijih primarnih ( bioloških potreba)
- Uspostavljanju osećanja sigurnosti i prihvaćenosti kod deteta
- Pružanje detetu mogućnosti za stvaranje pozitivne slike o sebi i svojim mogućnostima
- Osposobljavanje deteta da nauči da posmatra, analizira, upoređuje
Pripremni predškolski program
Dete predškolskog uzrasta upoznaje i vidi svet oko sebe kao celinu.
Ono nije svesno pojedinosti, ne raščlanjuje celinu u sitnije detalje. Pojmove usvaja, “upija“u širem kontekstu,povezuje ih i gradi svoju strukturu mišljenja.
Način rešavanja problema je neposredno kroz igru.Posebna pažnja je usmerena ka socijalizaciji, uspostavljanju i širenju socijalnih kontakata sa decom i odraslima u neposrednom okruženju.Pored individualnosti i uspostavljanja pozitivne partnerske komunikacije dete-odrasli-dete, razvijamo inicijativu, emocionalnu stabilnost i kreativnost.
Prirodnu potrebu za stalnim otkrivanjem razvijamo pružanjem adekvatnih podsticaja detetu da otkriva i saznaje nešto novo, sklonost da traga za nepoznatim, čime se doprinosi dečjem razvoju stvaralaštva. Naglasak je i na aktivnostima koje pružaju mogućnost da deca aktivno i neposredno upoznaju svet oko sebe.
Opšta priprema za školu se vrši kroz celekupnu delatnost vrtića i odnosi se na sve aspekte ličnosti deteta. Ima primarnu ulogu u odnosu na posebnu pripremu za školu koja se odnosi na sadržaje i aktivnosti koji se tiču:
Pipreme za čitanje i pisanje
Uključujući i razvoj grafomotoričke sposobnosti auditivne pažnje i memorije
Razvijanje stava
Motivacija za učenje (razvijanje pozitivnog stava prema učenju)
Sadržaj plana i programa
Planom i programom predviđeni su brojni i metodički sadržaji, primereni savremenim potrebana dece predškolskog uzrasta. To znači da će se kroz rad insistirati na:
- Razvijanje koncentracije kao osnove za buduće školsko učenje
- Razvijanje sitne motorike
- Uspostavljanju odgovarajaćih radnih navika
- Osposobljavanje deteta za prihvatanje budićih obaveza
- Otovorenost za prihvatanje informacija
Kako bi se ovi zadaci što potpunije realizivali, posebno vodimo računa:
- O govornom izražavanju deteta predškolskog uzrasta
- Stepenu razvijenog logičkog mišljenja i zaključivanja
- Usvajanju pojma vremena kao i razlikovanju pojmova suprotnosti
- Stepenu razvijenosti fine motorike i grafomotorike
U okviru pripreme za školu saradnja sa porodicom podrazumeva:
U okviru pripreme za školu saradnja sa društvenom sredinom znači: